Eerste weken in Aussie! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van ReneeGoingDownUnder - WaarBenJij.nu Eerste weken in Aussie! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van ReneeGoingDownUnder - WaarBenJij.nu

Eerste weken in Aussie!

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg

21 Januari 2014 | Australië, Brisbane

Hee allemaal!

Ik weet het is al weer een tijd geleden dat ik mijn laatste verslag schreef. Voor ik op reis ging dacht ik 'leuk een blog ga ik goed bijhouden om iedereen op de hoogte te houden', maar ik ben hier gewoon zo druk dat ik er nu echt even goed voor moet gaan zitten om jullie op de hoogte te brengen.

Inmiddels zit ik in Australie en hebben we het mooie Nieuw Zeeland achter ons moeten laten. Sinds mijn vorige verslag hebben we nog veel dingen in Nieuw zeeland meegemaakt. We hebben een aantal dagen in Queenstown doorgebracht, waar we uiteindelijk afscheid moesten nemen van de meeste mensen uit onze bus. Wat was het een leuke groep, waarvan we met sommige mensen wel 3 weken hebben rondgereisd en het dus raar is om opeens andere kanten op te gaan reizen. Maar het afscheid hebben we goed gevierd in de leuke barretjes die zich in Queenstown bevinden. Ook hebben we in Queenstown een wandeling naar de top van een berg gemaakt, waarvandaan je mooi uitzicht had over de stad. Onze buschauffeur had ons de tip gegeven, dat je naar beneden wel illegaal met de gondel kon gaan, er wordt dan namelijk vaak niet gecheckt op kaartjes... Nou bij ons wel dus hahah dus dat werd gewoon weer naar beneden lopen.Verder hebben we genoten van de heerlijke Ferg Burger, een erg bekende Burger tent in het centrum, waar de hele dag door een gigantische rij voor staat, maar de burgers waren dan ook wel heerlijk!
Ook hebben we een tour gedaan naar de Milford Sound, waar we met een boot langs de mooie fjorden vaarden, langs heel indrukwekkende watervallen.
Naarmate we steeds meer kerstnummers in de supermarkten hoorden en we steeds meer kerstmutsen op het straatbeeld zagen verschijnen, was het dan toch echt tijd voor kerst. Kerstavond hebben we met een aantal van de bus leuk gevierd in Queenstown, met onze kerstmutsen op, het was een erg gezellige avond. Helaas moesten we de volgende ochtend vroeg weer verder met de bus. Eerste kersdag hebben we gevierd bij mount Cook, een van de hoogste bergen in Nieuw Zeeland, naast een door ons zelfbereide kerstmaal (Pasta haha) hadden we niet echt een kerstgevoel. We zijn doorgereisd naar Christchurch van waaruit we met het vliegtuig door naar Sydney zouden vliegen. Waar we heel veel zin in hadden, een nieuw avontuur zou van start gaan, maar het was ook wel jammer om Nieuw Zeeland en alle leuke mensen die we daar ontmoet hebben achter te laten.

Sydney
We hebben een week in Sydney doorgebracht en we hadden eindelijk zon! dus vesten onderin de tas en de shorts bovenop. We konden daar eindelijk een beetje aan ons kleurtje werken, want als je al een maand onderweg bent zit je niet te wachten op de opmerking van je vader via skype "je bent nog niet echt verkleurd he" haha bedankt pap! In Sydney hebben we ons goed vermaakt, we zijn een aantal keer naar Bondi Beach gegaan, het bekende strand van de tv serie Bondi Rescue.
Ook zijn we een dag naar de Blue Mountains gegaan, een gebergte net buiten de stad, bekend door de rockformatie de Three Sisters. Daar hebben we onze kuiten weer flink getraind, door de hele dag door de bergen te wandelen.
Verder hebben we in Sydney lekker rondgewandeld door de stad en een aantal keer wat gedronken met wat mensen die we kenden vanuit de bus in NZ. Ook was mijn nicht, Marjolein die zelfde week in Sydney, samen zijn we naar de wijk Manly gegaan, waar mijn neef Jeroen sinds afgelopen zomer woont met zijn vriendin Nikki. Na een leuk ritje in de veerboot er naartoe hebben we een hele leuke dag in Manly gehad, een mooie wandeling langs de kust en lekker luieren op het strand. 'S avonds heeft jeroen nog eens heerlijk voor ons gekookt, Miek en ik ervaarden het echt als een heerlijk verwen dagje.. Nogmaals bedankt Jeroen en Nikki!!!
Ook waren we in Sydney met NYE, dit kan ik nu dus van mijn bucketlist afstrepen. En wat hadden Miek en ik weer een geluk, i.p.v. de hele dag in de hitte in het park te moeten wachten op het vuurwerk of 300 dollar te moeten betalen voor een party, waren wij uitgenodigd door Danny, een jongen die we in NZ hadden ontmoet om langs het appartement van zijn vriend te komen, met een prachtig uitzicht over de harbour bridge, het opera house en al het vuurwerk. Wat heb ik me op dat moment rijk gevoeld! Na een week Sydney was het tijd om met het vliegtuig naar Melbourne te gaan voor een week.

Melbourne
Wat een leuke stad is Melbourne! We hebben veel door de stad heen gewandeld, beetje geshopt (want zoveel past er niet in mijn backpack), lekker geluierd in de botanische tuinen en we zijn naar het nabij gelegen strand van St. Kilda gegaan waar een echte hippie vibe hangt. 'S avonds hebben we daar bij de pier wilde pinguins gespot, die na zonsondergang terugkeren naar het vaste land. Ook hebben we een dagtour naar de Great Ocean Road gedaan, erg mooie tour. Onderweg in het busje stopten we bij een plek waar zich wilde koala's bevonden, daar heben we onze eerste wilde koala's gespot. Wat een leuke, maar erg luie beesten.. Inmiddels heb ik de vergelijking met studenten al voorbij horen komen haha De tour langs de Great Ocean Road was zo mooi, langs de bekende 12 Apostels, rotsen die zich langs de kustlijn bevinden en die door de erosie nu los staan in de zee. Erg indrukwekkend om te zien! Tijdens ons verblijf in Melbourne was de stad in de ban van de Australian Open, die zou namelijk beginnen 3 dagen nadat wij zouden vertrekken. Maar op onze laatste dag kregen we de tip om langs het stadion te gaan, daar hadden we namelijk gratis toegang tot de kwalificatiewedstrijden, erg leuk om zo nog wat van de Australian Open mee te krijgen.

Na deze 2 weken vol aan citytrippen zijn we nu begonnen aan onze echte oostkust avontuur. We zijn begonnen bij Spot X, een surfkamp. Een erg leuk kamp, direct aan het strand waar een relaxte sfeer hing. We hebben hier 2 dagen surflessen gekregen, na het zien van al die surfers ziet het er vrij gemakkelijk uit, maar dat viel toch best tegen hahaha Na een eerste dag vol nose diving en een hele boel zout en zand happen lukte het dan toch uiteindelijk om met hulp op het board te kunnen staan. De tweede dag waren we met zo'n grote groep, dat ik vooral mijn eigen gang ben gegaan en het uiteindelijk wat beter begon te snappen en het me dus ook in mijn eentje een aantal keer gelukt is om op het board te staan! :D Helaas moet ik jullie teleur stellen, ik heb geen foto's als bewijs, die waren namelijk erg duur om te kopen... Maar ik heb Miek als bewijs!! haha

Na 2 heerlijke dagen surfen, verkleuren en na weer nieuwe mensen ontmnoet te hebben zijn we door gegaan naar Byron Bay. Een erg leuk kustplaatsje waar ik best nog wat langer had kunnen verblijven. Wat een heerlijke sfeer hing er in dat plaatje, leuke winkeltjes, barretjes en we hadden een heel leuk hostel direct aan het strand. We hebben samen met wat meiden die we in het surfkamp ontmoet hadden een leuke dagtrip gedaan naar Nimbin, een echt hippie dorp. Een drop vol kleur, versieringen, wierook en jonge & oude hippies. Dan hebben buitenlanders het idee dat Nederland bekend staat om de drugs, maar hier kan je niet normaal over straat lopen of mensen komen al naar je toe "pssst... do you want some weed, or do you wanna buy some special cookies??" Echt een dropje dat zich niets aantrekt van de rest van de wereld, voor je gevoel ga je terug in de tijd, leuk om gezien te hebben!
Ook hadden we in Byron Bay een kayaktour met dolfijnen geboekt, s'ochtend vroeg gingen we dan, met onze kayak door de enorme golven, ze waren die dag zo hoog dat onze kayak soms voorin helemaal loskwam van het water en er zijn genoeg kayaks omgeslagen. Helaas hebben we door de omstandigheden van de zee niet veel dolfijnen kunnen spotten, 4 van een vrij grote afstand. Maar de tour garandeerden het zien van dolfijnen, op zo'n manier dat we nog een keer terug mochten komen, dus we zijn de volgende dag weer gegaan maar dan smiddags. De golven waren een stuk lager, dus wij hadden hoop. Het begon goed bij het spotten van veel zeeschilpadden, maar helaas de dolfijnen bleven dit keer helemaal weg.. Helaas dus niet veel dolfijnen gezien, maar het kayaken opzich was ook erg leuk en een zeer goede workout! De tourguides vroegen nog, komen jullie morgen weer, maar helaas gingen we de volgende dag al weer verder.
Volgende stop Surfers Paradise, het Miami van Australie. Veel clubs waar je goed uit kan gaan, alleen wel erg duur. Maar Miek en ik waren nog heel moe, aangezien we de vorige dag uit waren gegaan en we uiteindelijk maar 2 uur hadden geslapen, dus voor ons werd het een dagje strand en savonds lekker een filmpje kijken. Omdat Surfers Paradise niet echt onze plek was (heel commercieel) zijn we na 1 nacht verder gegaan naar Brisbane. Hier zit ik momenteel, leuke stad met een Lagoon midden in de stad, dit is een openbaar zwembad gewoon in het park. Hier kan men verkoeling zoeken, want wat is het heet hier! We zijn inmiddels allebei goed verkleurd, dus pap bereid je maar voor op de volgende skype afspraak haha. Gister zijn we naar de Australia zoo gegaan, bekend door Steve Erwin de crocodile hunter. Hier hebben we een leuke dag gehad, van krokodillen en tijgershows, tot het aaien van kangaroos en koalas en het vasthouden van een (kleinere) krokodil. Vanavond onze laatste avond in Brisbane, waar we een boottocht gaan houden over de rivier die door de stad loopt. Morgen gaan we verder naar Noosa, wat ook een erg leuk relaxed plaatsje schijnt te zijn, dus daar verheugen we ons wel op! Verder lijkt de tijd zo snel voorbij te vliegen, Vrijdag zijn we al op de helft van onze reis, maar als ik nu terug denk aan de eerste dagen in Nieuw Zeeland lijkt dat ook al weer zo lang gelezen. 1 ding is zeker, ik ben zo blij dat ik besloten heb deze reis te maken!! Miek en ik sluiten nu bijna iedere dag af met "Dat was een lekker/chill dagje!"

Dit was het weer voor nu, hoop jullie weer goed op de hoogte te hebben gebracht!

Liefs Renee

  • 21 Januari 2014 - 06:51

    Annelies Verkerk:

    Hey meissie,
    Leuk verslag weer hoor, het duurt even maar dan heb je wel wat.
    Enne...dat er nog maar veel lekkere chille dagjes mogen volgen..
    Geniet!!!
    xxx

  • 21 Januari 2014 - 07:07

    Nelleke:

    Hoi Renee, ik moet je verslag nog lezen, maar even een reactie op de eerste alinea: ik vind het heel normaal en gezond dat je niet veel schrijft, je bent namelijk echt helemaal daar! En niet steeds hier. Je bent zoals dat genoemd wordt in het Hier en Nu. En dat is buitegewoon gezond en heel natuurlijk! Ga daar mee door! Liefs, Nelleke

  • 21 Januari 2014 - 07:58

    Piet Verkerk:

    Hoi moppie, wat leuk om te horen en te lezen dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben. En wat maken jullie een hoop mee......fantastisch!!!! Geniet er maar goed van en ik zie er naar uit om weer met je te skypen. Kijken of ik je nog herken, haha... Groetjes en een dikke kus xxx

  • 21 Januari 2014 - 22:29

    Corrie Verkerk:

    Lieve Renee,
    Tegen de tijd dat Anne en ik naar Australië afreizen zullen we ons door jou en alle andere neven en nichten eens goed laten voorlichten en adviseren, want het klinkt allemaal fantastisch! Geniet nog lekker en lieve groeten, Anne en Corrie

  • 29 Januari 2014 - 20:46

    Mariet:

    Lieve Renee, weer genoten van je verslag, wat een verhalen en allemaal even leuk. Heerlijk dat je zo aan het genieten bent!!
    Dit is echt iets wat je nooit meer vergeet.
    Nog een heel mooie tijd down under meis, veel liefs, ook van Gerard, XX Mariet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2014

Last stop Bali!

02 Maart 2014

Cairns, Outback and perth!

11 Februari 2014

Noosa, Fraser Island Whitsundays & Magnetic Island

21 Januari 2014

Eerste weken in Aussie!

18 December 2013

The Northern Island

Actief sinds 30 Nov. 2013
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 3538

Voorgaande reizen:

30 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: